четвртак, 23. јануар 2014.

Poslovna etika u vodjenju studija za makeup


POSLOVNA ETIKA U VOĐENJU MAKE UP STUDIJA

 Pise Sandra Obadovic, studentkinja 


            1.  UVOD

Etika zajedno sa estetikom spada u zajedničku oblast filozofije koja se naziva aksiologija ili teorija vrijednosti. Ona se bavi izučavanjem morala i pojmova dobrog i ispravnog. Svaka etička teorija sadrži bar dvije komponente-teorije: onu koja određuje sta je dobro ili vredno i ona koja određuje šta je ispravno. 
Etika se bavi ljudskim ponašanjem, i to voljnim ponašanjem u smislu određivanja šta je dobro a šta je loše.




2. NASTANAK I RAZVOJ POSLOVNE ETIKE

Razvoj poslovne etike razvijao se u skladu razvoja društva, pa je u tom smislu tekao u skladu sa aktuelnim društevnim pojavama.Zato su se u pojedinim periodima mijenjali pristupi vezani za oblast poslovne etike.
Poslovna etika posebno dobija na znacaju 90-ih godina.To je period ekonomske recesije u mnogim oblastima poslovanja, period jake konkurencije na svetskom tržistu, velikog smanjenja broja zaposlenih, spajanja kompanija, izuzetne mobilnosti radne snage (koja postaje internacijonalna, cine je pripadnici vise rasa, oba pola,raznovrsnija je i obrazovanija) i sl.
U ovom periodu, poslovna etika se susreće sa brojnim socijalnim problemima koji su nastali kao posledica globalizacije i ubrzanog razvoja novih tehnologija, koje su bitno ugrozile čovjekovo pririodno okruženje i uslove njegovog života. Taj trend se nastavlja i pocetkom III milenijuma, tako da se kao aktuelni problem poslovne etike u savremenom društvu označavaju globlizacija, informatizacija i ekoloska kriza.
Danas je svima jasno da su u poslovnoj praksi neeticko ponasanje ne moze ni dozvoliti ni nagraditi. Nastaje novi concept poslovnog ponašanja, koji prolazi od ugrožavanja prava i interesa drugih, koji polazi od ostvarivanja opštih društvenih interesa, koji između ostalog obuhvataju kvalitetno radno okruženje u kome poslovni uspjeh, konkurentnost i ostvarivanje profita ne zavise ni od čega drugog osim prava i duznosti koji se primenjuju u odlučivanju. U praktičnom poslovnom ponašanju sve više se vodi računa o odgovornosti u svim vrstama i oblicima aktivnosti u biznisu, a poslovna etika postaje naucna disciplina bez koje poslovanje jednostavno  ne moze uspješno i profitabilno da opstane.
Poslovna etika je jedno od najosjetljivih i najznacajnih pitanja u poslovanju uopšte. Regulisana je zakonskim i drugim propisima, ali mnogi lični interesi, ekonomski, statusni i drugi, cesto narušavaju određena pravila, zbog čega se trenutno profitira, ali se ustvari gubi trajan ugled i reputacija. Reklamiranje skandalima, koji se rešavaju po sudovima i završavaju u crnim hronikama u medijima, nikako nije vrsta poslovanja koja uliva trajno povjerenje, pa se ne preporučuje kao izbor za budućnost.
Pod poslovnom etikom se podrazumijeva obaveza da se posao obavi na odgovarajući način i podrazumijeva se odgovornost za njegovo (ne)odobravanje.
U tom smislu, moralno odgovorna osoba se obavezuje da posao obavi i prihvati odgovornost za neuspjeh ili grešku. Odgovornost moze biti lična, kad se krše etičke norme i pojedinac stiče ličnu korist na račun opštih interesa kompanije, a moze biti i korporativna društvena odgovornost.
Pod poslovnom etikom se podrazumijeva i organizaciona, korporativna kultura koja se odnosi na pravila etičkog ponašanja, osnovne vrijednosne sisteme, etičke principe i specifična etička pravila koja kompanija nastoji da primijeni.
Pod poslovnom etikom se podrazumijevaju i vrijednost moralnog ponašanja kao i norme etičkog ponašanja pretočene u kodeks profesionalnog ili poslovnog ponasanja, tzv. poslovni bonton.
Polazeći od osnovnog načela etike i njihove primene na poslovno ponašanje, poslovna etika se kao posebna naučna disciplina moze odrediti kao skup moralnih normi o ponašanju prema socikulturnoj i poslovnoj sredini, prema drugim ljudima sa kojima se stupa u poslovni kontakt i prema odlučivanju, dužnostima, obavezama, pravu i odgovorostima, u svim aspektima i sferama poslovanja.

3. POSLOVNI MORAL I SVIJEST

Poslovni moral je skup ne pisanih, opštih, za pojedinca karakterističnih moralnih normi i vrijednosti koje određuju njegovo ponašanje u svim poslovnim odnosima i svim vremenima.
Osnovne karakteristike poslovnog morala odnose se na poštovanje ličnosti, uzajamno poštovanje i povjerenje, poštovanje različitosti, savladavanje razlika i uvažavanje interesa drugih, zaštitu dostojanstva, odgovornost i dužnost prema drugima, uzajamnu pomoć, držanje obećanja i date rijeci. Odnose se i na poštovanje dobrih i poslovnih običaja i namjera, poslovni kompromis, humanost, samostalnost, tačnost, kreativnost, istinitost,toleranciju, saradnju, racionalnost, doslednost isl.
Poslovni moral obavezuje sve učesnike u poslovnim aktivnostima a posebno menadžere. Naime, menadžeri bi trebali da budu moralne licnosti sa izrađenim i usvojenim unutrašnjim osjećanjem koje se posebno odnose na moralnu odgovornost. Pored obrazovanja i smisla za upravljanjem, menadžer bi trebao da ima izražen smisao za međuljudske odonse, sposobnost da spozna i razumije drusteno i prirodno okruženje, da poznaje psihologiju ponašanja, mentalitet, etičke standarde i moralne sisteme, sisteme vrijednosti, duh vremena.
Moralna svijest predstavlja veoma važnu opštu porketačku snagu čovjeka i dolazi do izražaja u veoma velikom broju aktivnosti i djelatnosti ljudi.Ona je u isto vrijeme i najizrazitiji rezultat procesa socijalizacije.
          Društvene moralne norme značajno uticu na ponašanje ljudi. Pod njihovim uticajem oni igrađuju vlastiti moralni sistem i razvijaju kao određene moralne principe koji postaju regulator njihovih ocena, reagovanja i reakcija.
          Čovjek je tokom svog života podložan razlicitim uticajima. Pokušava se uticati na njegov nacin mišljenja, osjećanja i djelovanja. Takodje, svaki pojedinac tokom socijalne interakcije pokušava djelovati na druge kako bi njihovo mišljenje, osjećanje i ponašanje prilagodio svom.
Zajednicki život te međusobna zavisnost ljudi dovodi do niza socijalnih procesa koji određuju sadržaj, oblik i način djelovanja pojedinaca i grupe u društvenim procesima.Konfornost s grupama,normama,saradnja među pripadnicima grupe i odgovornost za zajedničke ciljeve osnovni su rezultat socijalne interakcije. Ti oblici interakcije su esencijalni za društvenu egzistenciju, svako društvo teži da ih institucionalizuje kao kulturne vrijednosti i da kroz proces socijalizacije formira pojedinca koji je u osnovi konformist, kooperativan i socijalno odgovaran.Svaki pojedinac živi u društvu u okviru zajedničke kulture, konformira se s osnovnim ulogama kulture i društva.
Poslovni moral prestavlja skup ili niz utvrđenih kriterijuma i načina ponašanja u okviru poslovnog komuniciranja. Standardi u ponašanju i poslovanju  uspostavljaju se radi stvaranja poverenja koje je granica sigurnosti i bezbjednosti u poslovanju.Poverenje se lako gubi, tako da zbog izvjesne ne provjerene činjenice, nehotične laži, moze da se naruši ugled neke ličnosti, preduzeća ili institucije. Ime i pouzdanost firme ili institucije upravo se sticu slobodnim poslovanjem dogovora i rokova, održavanjem riječi, uspostavljanjem odnosa koji podrazumijevaju toleranciju i fleksibilnost.
Bez obzira na to da li se djeluje pojedinačno ili grupno, u okviru internog ili eksternog toka informacija, da li je u pitanju zaposlen radnik ili rukovodilac, poslovna načela i poslovni moral, slobodno se moze reci, moraju da upravljaju i regulišu poslovanje i opštenje jednoj zajednici.

4. ODGOVORNOST I ETIKA POSLOVANJA

Odgovornost pod kojim se podrazumijeva vjerovatnoća da ce neko odgovarati za neku svoju radnju, veoma je složen pojam, jer ta složenost obuhvata odnos čovjeka prema društvu, ali i čovjekov odnos prema samom sebi.
Društvena odgovornost podrazumijeva obavezu menadžmenta da preduzme one akcije koje će doprinijeti blagostanju i interesima društva ali i organizacija. Korporativna društvena odgovornost[1] obuhvata odgovoran odnos kompanija prema društvu, pri čemu se taj odnos zasniva na ukupnost društvenih, etičkih, ekoloških i ekonomskih vrijednosti značajnih za proces odlučivanja. Prema tome, korporativna društvena odgovornost se odnosi na ponašanje organizacija prema društvu, a ponašanje organizacija prema društvu se zasniva  na vrijednostima koje društvo ističe kao dominantne i značajne za njegov dalji razvoj.
Ne treba pominjati da se današnje kompanije u svom poslovanju sve više susreću sa pritiscima, zahtjevima socijalne sredine da se odgovorno ponašaju, posebno u oblasti zaštite životne sredine, u dijelu koji se odnosi na ostvarivanje ljudskih prava i sloboda, zahtijeva se odgovornost po pitanju zaštite prava potrošača, u oblasti javnosti rada i kontrole rada kompanija od strane javnog mjenja i sl.
Svi etički problemi koji mogu dovesti do kršenja moralnih normi ponašanja u ukupnom procesu poslovanja mogu se  podijeliti na nekoliko nivoa:
Prvi nivo se može nazvati dršstvenim, odnosno socijalnim. Etčka pitanja koja se u okviru ove oblasti rešavaju odnose se na problem osnovnih institucija u društvu. Misli se na probleme utaje poreza, cime se bavi drzava, ali i na pitanja položaja određenih imovinskih grupa u društvu.
Drugi nivo je odnos između zaposlenih u kompaniji i stejkholdersa,koji se moze nazvati poslovnim nivoom. Ovaj oblik poslovanja podrazumijeva odnos kompanije prema kupcima, kao društvenoj grupi, prema tržistu u cjelini.
Treći nivo etičkih problema u poslovanju podrazumijeva odnos između kompanije i zaposlenih u njoj.

4. 1. Lična odgovornost

Ekonomska literatura poznaje dvije vrste odgovornosti, odnosno neodgovornosti:
● Menadžer-savršen agent,
● Menadžer-nesavršen agent.  
Menadžer savršen agent odgovorno izvršava svoju osnovnu obavezu izraženu u uvećanju vlasnickog bogatstva. Za razliku od savršenog agenta, menadžer- nesavršeni agent neodgovorno izvršava svoju osnovu obavezu zato što ne uvećava vlasništvo već ga čini svojim bogastvom.
Činjenica je da vlasnik kompanije teži da dođe do savršenog agenta.Međutim, postavlja se pitanje da li menadžer zaista moze biti savršen rukovodilac kompanije pošto se njegovi interesi razlikuju od interesa vlasnika.
Imajući u vidu predhodno rečeno, možemo da zakljucimo da agentov moralni pristup poslovnoj politici podrazumijeva da uveća vlasnikovo bogatstvo a da pri tom u potpunosti uvažava osnovne etičke principe, s tim da prihvatanje ovakvog pristupa u praksi u velikoj mjeri zavisi od ustanovljenog sistema vrijednosti u društvu.

4.2. Vrste i tipovi odgovornosti

Postoje 4 tipa odgovornosti kompanije:
1) Poslovna - odgovornost se odnosi na ciljeve zbog kojih je kompanija formirana i na interese onih koji su njeni vlasnici ili su pak u istoj zaposleni.
2) Moralna - odgovornost proizilazi iz morala normalnih normi.Moralne obaveze vezane za odgovornost važe i onda kada zakonom nisu verifikovane i nezavisno od toga da li ih drustvo podrzava ili ne. Moralne obaveze, a u skladu sa njima moralne odgovornosti imaju prvenstvo u odnosu na poslovnu odgovornost, ali i druge tipove odgovornosti.
3) Pravna - odgovornost podrazumijeva zadovoljavanje određenih društvenih zahtjeva,koji svoju osnovu dobijaju u pravnoj religiji. Drugim rijecima kompanija je obavezna i pravno odgovorna da poštuje vladajuće zakone.
4) Socijalna - odgovornost se odnosi na ono što društvo traži od korporacija a što je ipak u skladu sa opštim moralnim ponašanjem. To su  uglavnom zahtjevi u interesu opšte društvenog dobra.
Razlikuje se predhodna od poslovične odgovornosti (koja može biti uzročna i agentska).
Predhodna odgovornost je utvrđena zahtjevom ili ugovorom i prestavlja legalan standard ili normu za odgovorno ponasanje. Kada odlukeiI akcije nisu u skladu sa legalno utvrđenim normama, slijedi posljedična odgovornost, kao odgovornost za nastale posledice zbog neobavljenog ili neadekvatno obavljenog posla. Uzrocna odgovornost prestavlja direktnu odgovornost za nesto sto je urađeno ili propušteno da se uradi. Agentska odgovornost prestavlja indirektnu odgovornost, odgovornost za izdate naredbe ili za propušteno izdavanje naredbi.
Uzročna i agentska odgovornost mogu biti pripisane i utvrđene (dokazna odgovornost).

5. ETIČKE DILEME I NEDOUMICE

Poslovna etika podrazumijeva, prava, obaveze,duznosti prema pojedincima, njihovim međusobnim odnosima, prema svim učesnicima u poslovnim odnosima, prema drugim organizacijama sa kojima se posluje, ali i prema društvu u cjelini.
Etičke dileme i nedoumice sa kojima se menadžeri u svojoj karijeri susreću cine srž svakog menadžerskog posla. Odstupanja od etičkih normi sve su izraženija, a moralne dileme sve cešće.
Karakteristična područja u kojima dolazi  do najčešćih odstupanja od etičkih normi su; korupcija, industriske krađe,špijunaža,konfliti interesa,zloupotreba medija, tajni dogovori, prevare ali i druge pojave vezane za savremeni razvoj društva kao sto su diskriminacija i kulturne različitosti.
Korupcija je veliki problem savremenog svijeta.U političkoj i pravnoj teoriji se pod korupcijom podrazumijeva zloupotreba povjerenog javnog ovlašćenja, radi sticanja lične koristi uz sukobe interesaiI nepotizam kao prateće pojave. Prema brojnim pojavama ove pojave u Svijetu, ističu se djelatnosti koje su najpodložnije korupciji, a to su;  javne nabavke, prikupljanje javnih prihoda,imenovanja u sveri vlasti, donacije za politicke kompanije I sl. Političari,političke stranke, i javni službenici označeni su kao najodgovorniji za ovo evidentno zlo savremenog društva.
Korupcija se može suzbijati na različite načine. Jedna od načina je i podizanje nivoa etičke svijesti, definisanje novih moralnih standarda ponašanja i praktična provjera čestitosti javnih sluzbi. Naravno, to je lako izbjeći ali je teško sprovesti bez obzira na to što je nemoralna i nelegitimna pojava.
Konfliti interesa su veoma česta pojava u poslovnoj praksi.Javljaju  se zbog suprostavljanja ličnih organizacionih interesa. Da bi se izbjegli sukobi interesa zaposleni bi morali da budu u stanju da razdvoje svoje private interese od poslovnih ugovora koje sklapaju, a organizacije moraju da izbjegavaju sukobe interesa prilikom davanja roba i usluga.
Konflit interesa, opet je posebno karakterističan za javne sluzbe.Osnovni zadatak Vlade javnih institucija je služenje javnom interesu. U tom smislu građani imaju pravo da ocekuju da svaki funkcioner vrši svoje funkcije pošteno na pravičan i nepristrasan način. Zato službenici koji obavljaju javne funkcije a koji pretjerano isticu svoje private interse, mogu prestavljati pretnju ovom osnovnom pravu, mogu uništiti ugled državnog organa javne službe, što utiče na slabljenje povjerenja javnosti.


6. ORGANIZACIJA RADA U MAKE UP STUDIJU

Organizacija radnog osoblja u salonu
Radno osoblje se organizuje za organizaciju rada iz: tretmana lica, tretmana tela, šminke, pedikir-manikir, depilacije i masaže.

Komunikacija
Ciljevi komunikacije, komunikacijski proces, komunikacija u funkciji promocije, upravljanje promocijom, oglašavanje, publicitet i odnosi sa javnošću, unapređenje prodaje, lična prodaja, direktni marketing, promocija putem interneta.

Higijena
Lična higijena, higijena prostora, infekcija, dezinfekcija.

Zaštita na radu I prva pomoć
Ciljevi i zadaci zaštite na radu, nezgode i njihovo sprečavanje, osnovni izvori opasnosti i mjere zaštite nesreće od električne struje, prva pomoć, zaštita od požara.



Rad u make up studiju podrazumijeva tacnost otvaranja odnosno vrijeme kada treba početi sa radom, a kada završiti.

Radnici  moraju da poštuju radnu disciplinu u studiju kao i svakog primljenog klijenta. Pored radne uniforme moraju voditi računa i o njihovom izgledu, radna odjeća koju nose na sebi mora biti čista i uradna, prije početka rada poslovni proctor mora biti čist i uredan za početak radnog dana.

Zaposleni u studiju moraju biti maksimalno raspoloženi za rad i prijem klijenata u studiju kako bih ostavili  ljepši  marketinški  utisak na klijenta.

Menađžer studija prima klijente i vrši podjelu za rad u studiju po traženim uslugama klijenta, a zatim i o finansiskom profitu, po završetku tretmana klijenta koga ponovo prihvata menađžer i komunicira dali  je zadovoljan  sa izvršenim uslugama a zatim i zaokruženjem finansiskom konstrukcijom.

U toku rada radnici nesmiju komunicirati između sebe kao ni sa klijentima o privatnim stvarima već samo poslovna  komunikacija i davanja stručnih savjeta . U toku radnog vremena radnici-ce  imaju pauzu od trideset minuta za jedan obrok.

Po završetku radnog vremena radnici-ce moraju higijenski srediti svoje aparate, alate i izvršiti sterilizaciju alata presvući se u svoju odjeću i javiti se menađžeru za radnu evidenciju za taj dan.

U MAKE UP STUDIJU ćemo vam ponuditi nekoliko savjeta za vaš ljepši izgled kao što su:



6.1. Podloga za savršen ten[2]
Prvi korak ka savršenom tenu jeste dobra podloga, tj. ona koja se poklapa s bojom vašeg tena i od koje koža izgleda glatko.
Izabrati pravu podlogu najvažnije je ukoliko želite da se dobro našminkate i da vaša koža dejluje glatko. Tekstura i boja podloge treba da odgovaraju vašem tipu kože i njenoj boji. Nećete pogriješiti ukoliko se odlučite za podlogu malo svijetliju od boje svoje kože. Podloga je idealna za sve one male trikove uz pomoć kojih ćete popraviti svaki nedostatak tena.
Svaku podlogu nanosite prstima, osim kamene. Toplota vaših jagodica podstaći će tečnu osnovu pudera, pa ćete ga nanijeti lakše i ravnomjernije, izgledaće prirodnije i duže će vam se zadržati na koži.
Podlogu utapkajte na čelo, nos, bradu i obraze. Važno je da ne pretjerate s količinom. Lakše je da dodate malo ako vam zatreba nego da skidate višak. Kada nanesete previše pudera, biće vam teško da ga ravnomjerno razmažete, a i izgledaće kao da ste na lice stavili masku.
Lagano tapkajući jagodicama razmažite podlogu od sredine lica ka korjkenu kose, niz vilične kosti, sve do vrata i ušiju. Da bi vam lice bilo ravnomerno pokriveno, malo podloge nanesite i na kapke, kao i na predeo ispod očiju. Na kraju primenite trik profesionalnih šminkera - vlažnim sunđerčićem pređite od sredine lica ka liniji kose.
Nakon prvog nanošenja podloge malo sačekajte pre nego što počnete s popravkama.
Nekad se dogodi da se akne i kesice ispod očiju i dalje vide uprkos tome što ste ih prekrili podlogom. U tom slučaju stavite korektor i lice će vam biti savršeno.

6.2. Ruževi za usne[3]
Kada govorimo o šminkanju usana, ruž nam prvi padne na pamet. Neizostavan je jer ističe šarm žene, a ima ga u raznim bojama. Ruž je gospodar vaše privlačnosti, bilo da se odlučite za prirodne nijanse ili jarkocrvenu.
Teško je odabrati pravi ruž u velikom rasponu boja, što je zapravo i presudno, jer pogrešna boja uvijek pokvari ostatak šminke, ma kako da je dobra.

6.3. Tanke usne[4]
Ako želite da vam usne izgledaju punije, olovkom uokvirite liniju usana sa spoljne strane. Odaberite sjenku svjetlije nijanse i nanesite je od sredine usana ka uglovima, pa nanesite ruž takođe svetlije nijanse, koji će vašim usnama dati punoću. Možete izabrati svjetloružičastu ili boju breskve.

6.4. Punije usne[5]
Oko usana nanesite malo podloge za lice, neku koja nije sjajkasta ili koja ne odudara od boje vašeg tena. Oivičite usne ispod njihove prirodne linije olovkom u nijansi ruža koji ste odabrali. Što je tamnija boja ruža i usne će izgledati tanje.

6.5. Tamniji ten[6]
Izbjegavajte sve nijanse ljubičaste. Karmin boje meda ili karamela najbolje će pristajati vašem tamnom tenu.

6.6. Osmislite sopstvenu boju[7]
Stvorite sopstvenu boju karmina tako što ćete pomiješati nekoliko različitih. Predlažemo vam da miješate tamne boje sa zlatnim.

6.7. Efekat sjenki za oči

Oči su najatraktivniji dio lica. Pravi efekat ćete postići ukoliko ih ojsenčite sjenkama harmoničnih boja.
Ukoliko želite da izgledate glamurozno, odaberite sjenke za oči u više boja. Takođe možete postići fenomenalan blistav izgled ako se odlučite za paletu svjetlucavih boja.
Da biste oči uspeli da našminkate atraktivno i dobro, najprije treba da naučite koje boje najbolje pristaju vašim očima i koje se uklapaju s vašim tenom.
Ako ste svijetle puti, za vas su pogodne sjenke gotovo svih boja. Karamel, zlatne i narandžaste nijanse vam idealno pristaju. Ukoliko imate srednji ten, niti presvetao, niti pretaman, koristite boju karamela, sivu ili lila nijanse. Tamnijem tenu pristaju sjenke svih boja, pa čak i onih tamnijih.
Nije, međutim, dovoljno da izaberete pravu boju, već je veoma važno i da znate kako da našminkate oči, tj. na koji način da nanesete sjenku.
Oko treba da sjenčite ili različitim nijansama jedne boje, od svjetlije do tamnije, ili dvema različitim bojama.
Tamniju sjenku treba da nanesete tik do linije trepavica, i to u smjeru od unutrašnje strane oka ka spoljašnjoj. Najtamnijom nijansom malo produžite liniju spoljne ivice oka kako bi vam pogled bio što prodorniji.
Ukoliko preferirate prirodan izgled, izaberite sjenke svjetlijih nijansi. I u tom slučaju treba da koristite sjenku jer je poenta da se našminkate kao da nemate šminku, a da vam lice prosto sine. Za ovakav tip šminke najbolje su sjenke svetloružičaste ili kajsija nijanse, koje daju prirodan ali svež izgled.
Ukoliko vam se nakon sjenčenja kapaka sjenka razmazuje ili se nakuplja na određenim mjestima, koristite one koje imaju pigmente intenzivnih boja ili sedefaste pigmente.




7. ZAKLJUČAK

Zajednički život, međusobna nezavisnost ljudi dovodi do niza socijalnih procesa koji određuju sadržaj, oblik i način djelovanja pojedinca i grupa u drustvenim procesima. Konformnost s grupama, normama, saradnja među pripadnicima grupe i odgovornost za zajedničke ciljeve osnovni su rezultat socijalne interakcije. Budući da su ti oblici interakcije esencijalni za društvenu egzistenciju, svako drustvo ih teži institucionalizovati kao kulture vrijednosti i da procesom socijalizacije formira pojedinca koji je u osnovi konformist, kooperativan i socijalno odgovoran.
Svaki pojedinac živi u društvu u okviru zajedničke kulture, prilagođava se sa osnovnim ulogama kulture i društa.
Konforizam je često prisutan u situaciji kada postoji društveno ocekivanje za određeni oblik ponašanja, ali ne i individualna potreba, odnosno želja.
Na naše životno iskustvo snažno utiču drugi ljudi. Nase ponašanje često je određeno društvenim situacijama i normama, percepcijom, onim što mi mislimo o sebi, ali i o onome šta drugi misle o nama.
Tokom svog života čovjek je (svjesno ili nesvjesno) podložan društvenim uticajima. Društveni uticaj kao uticaj većine dovodi do smanjenja sukoba između pojedinca i grupe, ali i manjina ljudi ili jedna osoba katkada može vršiti vrlo snažan uticaj na grupu pomoću statusa i moci manjine te stilom ponašanja manjine.
Odnos pojedinca i socijalne okoline zavisi o društvenih odnosa, sadržaja grupnih normi, vrednuje vrednovanja pojedinih oblika ponašanja te individualnih odnosa prema grupi, kao i njegovoj osposobljenosti.   
Društveni uslovi konformizma su urbanizacija, sredstva masovnog komuniciranja, nagle promjene kulturnih obrazaca (bez promjene vrijednosnih sistema, politicke konfrotacije i ideologizacije političkih odnosa).
U organizaciji studija trba voditi računa podjednako kako prema radnicima tako i prema klijentima vodeći računa o ekonomskoj opravbdanosti studija i učešća pojedinca i kolektiva u cjelini studija.Savjete koje dijelimo klijentima pokušavamo da ih edukujemo za primjera radi za pravilno šminkanje i korišćenje jer nijesu sve žene edukovane za pravilno šminkanje.



LITERATURA

1. Džon Dramond, Bil Bein: Poslovna etika, Beograd, „Clio“, 2001.

2. Svetlana Čizmić, Radojica Bojanović, Ivan Štajnberger,Ivan Petrovic: Psihologija i menadžment, Beograd, 1995.

3. Kristijan Krkač: Uvod u poslovnu etiku, 2007.

4. Veb sajt Wikipedia: http://sr.wikipedia.org/sr








[1] Kristijan Krkač: Uvod u poslovnu etiku, 2007.
[2] http://www.danijela-commerce.com/golden-rose/make-up-studio/sminkanje-prema-boji-ociju
[3] http://www.danijela-commerce.com/golden-rose/make-up-studio/sminkanje-prema-boji-ociju
[4] http://www.danijela-commerce.com/golden-rose/make-up-studio/sminkanje-prema-boji-ociju
[5] http://www.danijela-commerce.com/golden-rose/make-up-studio/sminkanje-prema-boji-ociju
[6] http://www.danijela-commerce.com/golden-rose/make-up-studio/sminkanje-prema-boji-ociju
[7] http://www.danijela-commerce.com/golden-rose/make-up-studio/sminkanje-prema-boji-ociju

Нема коментара:

Постави коментар